10 Ekim 2010 Pazar

Alıntı-1

Kings of Convenience- Manhattan Skyline
Gösterenin gösterilene karşı mutlak bir gücü ve iktidarı vardır, fakat buna rağmen gösterileni yönetmez. Gösterilen çoktan gözden çıkarılmıştır. Gösteren bir başkasını, gösterileni kime göstermekteyse onu yönetir, zira onun eylemini yönlendirmekte, nereye bakacağını tayin etmektedir. Böylelikle ortaya çıkan sonuç, efendinin aslında kölesini değil, kahyasını yönetmekte olduğudur ve bu durum karşısında kölenin aklı olabileceği kadar karışmış durumdadır.
Abdurrahman Aydın-BirGün

5 yorum:

"Sihirbazın şapkasında sıkışıp kalan tavşan" dedi ki...

Kitap ekinde bu makaleyi bende okudum, ama orada geçen köle gibi, benimde hafsalam almadı, kafam çok karıştı :)
Makalenin başlangıcında bahsedilenler Fikret Başkaya'nın "Paradigmanın iflası" kitabını çağrıştıyor biraz... Bana ağır gelen bir metindi :))

Selamlar

burcupc dedi ki...

Bana da ağır geldi. Gündelik yaşama uygulanır bölümünü almak istedim. Efendi köleden tamamen vazgeçer mi? Sadece sömürmek için mi maşa kullanır? Efendi gerçekte efendi, köle de köle midir? Bu arada siz şarkı nasıl ekliyorsunuz, ben link koydum.

nessuno dedi ki...

Merhaba Burcu,

Sahip ve köle birbirini tamamlar...

Saygılar...

burcupc dedi ki...

Merhaba Nessuno,
Çok haklısınız. Her ilişkide biraz kölelik biraz sahiplik var, siz ne dersiniz?

Ruhi dedi ki...

Köleler isyan etmezse sorun yok :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...